Az előző bejegyzésben mutatott őszi oldalam nem két perc alatt készült, mert alaposan „megfontoltam”.
A Chic Decay betűtípust használtam a címfelirathoz, ami nem tartalmazott magyar ékezetes karaktereket. Mint utóbb kiderült: egyet azért igen, de előtte alaposan bevittem magam a rengetegbe.
Hogy tökéletes ékezetet tudjak rajzolni az Ő betűnek alapos vizsgálatnak vetettem alá ezt a díszbetűt.
Első látásra megállapítható, hogy az alapja valamilyen talpas betűtípus, ez van mindenféle kacskaringókkal feldíszítve és némileg koptatva.
A következő talpas betűcsoportok jöttek képbe:
Medievális antikva
- talp
- a betű vonalvastagsága váltakozó
- a betű két legvékonyabb pontját összekötve átlós vonalat kapunk.
Ezek középkori eredetű betűtípusok, a ferde vonalak és váltakozó vonalvastagság a lúdtoll ferde tartásából adódik.
Medievális antikván belül több csoport is van:
Velencei reneszánsz antikva
- váltakozó vonalvastagság
- az átlós tengely balra dőlése
- az e betű keresztvonala ferde
- a vékony-vastag vonalak közti átmenet viszonylag kicsi
Pld: Centaur
Francia antikva
- a vonalvastagság közt nagyobb az átmenet
- átlós tengely balra dőlése
- az e betű keresztvonala vízszintes
pld: Garamond
Barokk antikva
- vonalvastagság közt erőteljes átmenet
- a kerek formák tengelye sokszor függőleges (nem mindig)
pld. Times New Roman
Így néznek ki:
Némi kutakodás után a Garamond-dal találtam a legtöbb azonosságot:
A fekete jelöli ezt a betűtípust, ezt húztam rá a fehér díszbetűre.
A hosszú szöveget is ezért írtam Garamond-dal. 🙂
ma megint tanultunk valamit! 🙂 köszi!!
Csúcs vagy!