Nemrég volt egy olyan kihívás a Scrapbook.hu-n, amelynél technikaváltás volt a feladat: digitális oldal alapján kellett készíteni hagyományosat vagy fordítva. Nagyon szép oldalak születtek mindkét tábor képviselői által.

Sok digi-scrapbookos törekszik az élethű hatásokra. Ehhez mindenképp ajánlatos olykor hagyományos alkotásokból kiindulva dolgozni, s még jobb, ha mi magunk készítünk néhány kézi oldalt, hogy minél jobban meg tudjuk figyelni az árnyékokat, felületeket.

A photoshop segítségével nagyon könnyen el tudjuk érni ezeket a hatásokat a rétegstílusok segítségével. Fontos, hogy ne elégedjünk meg az alapbeállításokkal. Kísérletezzük bátran velük!

A következő három napban elkészítünk valamit (majd a végén kiderül, hogy mit), amely során megismerkedünk néhány rétegstílus használatával.

Velem tartasz?

Akkor vágjunk bele! 🙂

1. Nyissunk egy új dolumentumot (1000*1000 pixel) Rajzoljunk egy téglalapot. Az enyém 600*90 képpont méretű.

2. Válasszuk a Bevésés és Domborítás (Bevel and emboss) rétegstílusból a belső vésetet (inner bevel):

3. Először az árnyalást változtassuk meg. A csúcsfénymód, mely szendvicsnegatívra van állítva alapbeállításban fehér. A szendvicsnegatív (screen) esetén mindig világosabb színt kapunk. Állítsuk ezt olyanra, amely jobban illik az objektum színéhez. Én a blogfejlécben látható kék színt használtam és ennek egy egészen világos árnyalatát választottam ki úgy hogy a szendvicsnegatív csúszka melletti színválasztó ikonra kattintottam és a pipetta segítségével mintát vettem a kék négyzetemről. Majd a kapott palettán balra fel húztam a csúszkát és egy fehérhez nagyon közeli  kékes színre tettem:

4. Az árnyékmód shadow, mely szendvicspozitívra van állítva, alapbeállításban fekete. A szendvicspozitív (multiply) esetén a két színt összeszorozza a program. Minden esetben sötétebb színt kapunk végeredményként, ha fekete szín van valahol, akkor a végeredmény kizárólag fekete lehet. Az árnyékmódnál mi is mindig az alapszínnél sötétebb szín válasszunk, de ne feltétlenül feketét. Főleg világos színek esetében kerüljük el a feketével való árnyalást. Én az előző pontban ismertetett pipettás módszerrel kevertem ki egy sötétkéket.

5. A célnak megfelelően változtathatunk az árnyékmód és csúcsfénymód átlátszóságán, a szerkezet mélységén, méretén és lágyságán. A lágyítást csaknem minden esetben érdemes picit növelni.

6. Nézzük meg nagyban és kicsiben is, hogy megfelel-e ez a beállítás.

7. Tegyük láthatatlanná a háttérpapírt és mentsük el png formátumban a téglalapot.

6. Készen is van:

Holnap folytatjuk!