Múlt héten készítettem ezt az üdvözlő lapot a saját Facebook oldalamra. (Ha rákattintasz követhetsz is! 😉

Amiről most írni fogok most, elsősorban a rajongói oldallal rendelkező scrapbook dizájnereket érdekelheti, illetve bárkit, akinek valamilyen üzleti vállalkozása van, vagy most tervezi,  és szeretné, ha minél többen megismernék.

Ha céged van, akár rendelkezel weboldallal, akár nem, mindenképp hasznos és nagyon hatékony reklámfelület egy facebook oldal.

A Facebook folyamatosan változik és mivel ingyenes eszköz, ami nem a miénk, csak használjuk, így kizárólagosan erre építeni és túl sok pénzt belefektetni nem érdemes, viszont kiegészítésnek nagyon hasznos lehet, főleg ha ügyesen használjuk.

Lehetőség van arra is, hogy ha már rendelkezel máshol valamilyen arculattal, (van névjegykártyád, logód, szórólapod, weboldalad stb.) akkor az a facebookon és tükröződjön.

Elsőként a profilkép, mely a bal oldalon látszódik 180 pixel szélességben. Magassága maximum 540 pixel lehet.

Ez a kép lesz a bélyegkép is, amely a posztjaid mellett mindössze 50 pixel széles miniatűrként látszódik, ezért úgy érdemes kialakítani, hogy kis méretben is felismerhető legyen. Ha nem az egész képet használjuk a bejegyzéseink mellé, akkor pedig rendelkezzen egy kivágható részlettel, amiről könnyen be tudnak azonosítani minket.

Készíthetünk saját kezdőoldalt is. Ez nagyon praktikus, ugyanis alapértelmezett állapotban kezdőoldalként az üzenőfalunk van megadva, ahol a rengeteg hír között leendő követőnk, esetleg nem látja meg a lényeget, azt, hogy pontosan mivel is foglalkozik az oldalunk. Egy saját landing page kialakítása nagyon egyszerűen, ingyen és programozói tudás nélkül is megoldható!

Egy ilyen kezdőoldalnál a következőkre kell törekedni:

  • Stílusában mindenképp a profilképpel legyen összhangban!  Ha logót használtunk profilképnek, akkor jó, ha az a kezdőoldalon is megjelenik.
  • Ne tartalmazzon túl sok információt, inkább a lényegre hagyatkozzunk!
  • Ha sokat és interaktívan (a követőket is bevonva) foglalkozunk a facebook oldalunkkal, akkor hagyományos értelemben vett reklám helyett inkább azt mutassuk meg látogatóinknak hogy miért érdemes minket követnie! Tehát ne azt írjuk, hogy “Divatos ruhák eladók” inkább azt, hogy “Elsőként értesülhetsz a legújabb trendekről”. Így nem csak az fog követni, aki most szeretne vásárolni, hanem az is, aki egyelőre csak információkat gyűjt és ha jó, az amit Te mutatsz, valamint szimpatikus is vagy számára, akkor biztos, hogy később Tőled fog vásárolni.
  • Mérete 520 pixel széles, tetszőleges magasság (650 pixel körül például egy jó arány és nem kell lefelé görgetni)
  • Legyen aktuális! Vagy állandó, mindig érvényes tartalommal töltsük fel, vagy pedig a jelenlegi akciókra hívjuk fel a figyelmet!  Utóbbi esetben viszont feltétlenül le kell cserélni, ha már véget ért. Lehet cserélgetni évszakhoz, alkalomhoz (pld. ünnepek) igazodva is.

Beillesztésére többféle lehetőség van. Legközelebb elmesélem hogyan csináltam.